my_escape_logo_black

Οι 10 Καλύτερες Ιδέες Γρίφων Για Δωμάτια Απόδρασης Μέρος 1

Posted on Posted in Δωμάτια Απόδρασης

Στο παρόν άρθρο στοχεύουμε στην παράθεση των πιο κοινών ιδεών για παζλ και γρίφους, που χρησιμοποιούνται στα Δωμάτια Απόδρασης. Έχοντας εμπειρία 80+ παιχνιδιών απόδρασης στη Ρόδο και στην Αθήνα, φτιάξαμε μία λίστα με τους πιο κοινού γρίφους που χρησιμοποιούνται στα δωμάτια και αποτελούν μία καλή επιλογή για την ενσωμάτωσή τους σε όσους θέλουν να δημιουργήσουν κάποια στιγμή το δικό τους παιχνίδι απόδρασης.

 

ΙΔΕΑ#1  Αποκωδικοποίηση Αριθμών μέσα από Εικόνες

 

gummy_bears_escape room

 

Ας υποθέσουμε ότι κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού απόδρασης, η ομάδα βρίσκει το παραπάνω στοιχείο. Από μόνο του δεν μας βγάζει κάποιο νόημα. Αρχικά θα μετρήσουμε τον αριθμό από το κάθε χρώμα. Πολύ ωραία. Έχουμε 6 Κόκκινα, 5 Πράσινα, 2 Πορτοκαλί και 4 Άσπρα. Από την άλλη κάποια στιγμή στο παιχνίδι είχαμε δει γραμμένο κρυφά στον τοίχο » ΠΡΆΣΙΝΟ ΡΟΖ ΚΌΚΚΙΝΟ ΆΣΠΡΟ».  Αν τα συνδυάσουμε, συνειδητοποιούμε ότι το μήνυμα μας δίνει τη σειρά που πρέπει να βάλουμε τον αριθμό των χρωμάτων, συνεπώς ο τετραψήφιος κωδικός που χρειαζόμαστε είναι 5064». Βέβαια ο συγκεκριμένος γρίφος είναι ιδιαίτερα εύκολος και απλός, αλλά με την προσθήκη κάποιου στοιχείου ακόμα θα μπορούσαμε να αλλάξουμε τη λογική της επίλυσης. Δημιουργικότητα να έχουμε και μπορούμε να μεταμορφώσουμε απλούς γρίφους σε πολύπλοκους, απαιτώντας συνδυαστική σκέψη. Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να είχαμε βάλει μία εικόνα με φρούτα, το χρώμα του οποίου θα παραπέμπει σε χρώμα, δείχνοντάς μας τη σειρά του κωδικού.

 

ΙΔΕΑ#2  Αποκρυπτογράφηση Μηνυμάτων

 

Ας υποθέσουμε ότι βρίσκουμε μία διαφάνεια ως εξής: A=2 D=5 E=6…

Επίσης βρίσκουμε μία άλλη διαφάνεια, που γράφει CRY. Ποιος είναι ο κωδικός που ψάχνουμε? Αν παρατηρήσουμε θα δούμε ότι τα γράμματα αντιστοιχούν στη σειρά τους στην αλφάβητο+1. Συνεπώς ο κωδικός είναι 41725 και αρχίζουμε να ψάχνουμε στο δωμάτιο για πενταψήφιο λουκέτο.

Υπάρχει πληθώρα γρίφων που απαιτούν αποκρυπτογράφηση. Η δυσκολία τους κυμαίνεται, αλλά η αλήθεια είναι πως απαιτούν συνδυαστική σκέψη και συνεπώς είναι μεγαλύτερης δυσκολίας. Το σημαντικό από τη μεριά του δημιουργού είναι να φτιάξει το γρίφο από το τέλος προς την αρχή, γιατί σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί ο γρίφος να λύνεται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους που θα οδηγούν και σε διαφορετικό κωδικό. Το ότι ο δημιουργός σκέφτηκε το γρίφο με μία συγκεκριμένη σειρά δεν σημαίνει πως θα την ακολουθήσει και η ομάδα.

 

ΙΔΕΑ#3 Στοιχεία Κρυμμένα στο Χαρτί

 

Ένας πολύ ενδιαφέρων τρόπους για δημιουργία γρίφων που θα συναρπάσει είναι η ανεύρεση κρυμμένων στοιχείων σε χαρτί. Δηλαδή η ομάδα βρίσκει ένα γράμμα που παρέχει πληροφορίες και κρυμμένα μηνύματα. Για να εμφανιστούν τα μηνύματα, πρέπει να ακολουθηθεί ένας »μαγικός τρόπος». Εμείς στο Conjuring έχουμε ενσωματώσει τέτοιους γρίφους σε αρκετό βαθμό και βλέπουμε πως τα παιδιά ενθουσιάζονται. Το πώς βέβαια μπορεί να πραγματοποιηθεί αυτό, απαιτεί αρκετή σκέψη και ψάξιμο μέσα από κατάλληλες πηγές.

 

ΙΔΕΑ#4  Στοιχεία με blacklight

 

Ένας πολύ ενδιαφέρων τρόπος επίλυσης γρίφων είναι με την ενσωμάτωση φακών blacklight. Τα παιδιά βρίσκουν έναν φακό blacklight, ψάχνουν σε όλο το δωμάτιο για στοιχεία, τα οποία φανερώνονται μόνο όταν πέσει πάνω τους το ειδικό αυτό φως. Μπορεί να συνδυαστεί με έναν γρίφο αποκρυπτογράφησης, ενώ ταιριάζει ιδιαίτερα σε τρομακτικά δωμάτια απόδρασης.

 

black-light in escape gane

 

 

ΙΔΕΑ#5  Ανεύρεση Απομακρυσμένων Στοιχείων

 

Ένας πολύ ενδιαφέρων τρόπος επίλυσης γρίφων είναι με την απόκτηση στοιχείων που είναι απομακρυσμένα. Η ομάδα καλείται να βρει έναν τρόπο για να πιάσει το κλειδί που βρίσκεται πολύ ψηλά στο ταβάνι. Πώς θα το κάνει όμως? Ίσως υπάρχει μέσα στο δωμάτιο ένα καλάμι ψαρέματος, το οποίο είναι μισό. Επίσης υπάρχει μία σκούπα καθαρίσματος. Αν τα συνδυάσει και τα ενώσει σωστά, τότε θα έχει στην κατοχή της ένα αντικείμενο ψηλό, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να πιάσουν το κλειδί.

Η συνδυαστική σκέψη και η χρήση αντικειμένων με διαφορετικό τρόπο από τον συνηθισμένο, μπορούν να αποτελέσουν έναν πολύ ενδιαφέρων τρόπο για τ\να μπορέσει η ομάδα να προχωρήσει στη συνέχεια του παιχνιδιού.

 

Σύνοψη

Στο παρόν άρθρο, είδαμε μέχρι στιγμής τους πέντε πιο κοινούς τύπους γρίφων και παζλ σε ένα δωμάτιο απόδρασης. Στο επόμενό μας άρθρο θα δούμε και τους επόμενους πέντε. Καλό είναι πιστεύω, να μην βλέπει ο δημιουργός των γρίφων από την οπτική του γωνία μόνο, αλλά κυρίως από τη μεριά του παίκτη. Αναρωτηθείτε..βγάζει νόημα ο γρίφος ή μόνο σε εμένα?

Επίσης φτίαξτε τους γρίφους από το τέλος προς στην αρχή. Μόνο έτσι θα έχει συνοχή η ροή του παιχνιδιού. Και ακούστε τις ομάδες. Αν κάτι αρέσει κρατήσετε το. Αν κάτι δεν αρέσει αλλάξτε το. Ακόμα και αν μας μας αρέσει ή μας πήρε έναν μήνα να το ολοκληρώσουμε. Σημασία έχει η εμπειρία του παίκτη και όχι η δικιά μας ως δημιουργοί.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *