Σκέφτεσαι να επενδύσεις σε επιχειρηματική ιδέα, αλλά δεν ξέρεις σε τι?
Επέλεξε Δωμάτια Απόδρασης!
Επιχειρηματικό Πλάνο σε Δωμάτιο Απόδρασης
Σε προηγούμενες σειρές άρθρων μας είδαμε διάφορα πράγματα σχετικά με τα δωμάτια απόδρασης. Εξετάσαμε τα είδη των γρίφων στα θεματικά μας δωμάτια, καθώς και στρατηγικούς προσανατολισμούς που προτείνουμε, ως μία επιχείρηση προσανατολισμένη στην προσφορά υπηρεσιών διασκέδασης, υψηλής ποιότητας.
Έχοντας εκπονήσει επιχειρηματικά πλάνα σε ακαδημαϊκό επίπεδο, πάνω σε ξενοδοχεία και άλλων ειδών επιχειρήσεις, μέσα από τη νέα σειρά άρθρων στοχεύω στην εκπόνηση επιχειρηματικού πλάνου. Αντικείμενο? Τι άλλο..δωμάτια απόδρασης!
Προσωπικός μου στόχος είναι να βοηθήσω παιδιά με νέα μυαλά και ιδέες, με κίνητρο το επιχειρείν, να δουν τα δωμάτια απόδρασης, ως μία νέα επενδυτική ευκαιρία. Αντί να σκεφτόμαστε να ανοίξουμε μία νέα καφετέρια ή επιχείρηση εστίασης, μπορούμε να εξετάσουμε και άλλες, εναλλακτικές ευκαιρίες επένδυσης. Το έκανα και θα ήταν μεγάλη μου χαρά, αν όσα έμαθα- από τις επιτυχίες και αποτυχίες μου φυσικά- τα μετέδιδα σε άλλα παιδιά, που είναι εκεί που ήμουν και είμαι.
Η αλήθεια είναι, το να ανοίξεις μία νέα επιχείρηση στην Ελλάδα, δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο. Είναι πρόκληση!
Από την άλλη, όμως, στα δύσκολα σε θέλω.. Αν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε έναν επιχειρηματικό οργανισμό, βιώσιμο και κερδοφόρο, με έδρα την Ελλάδα, τότε θεωρώ πως σε ευνοϊκότερες συνθήκες θα κάναμε παπάδες. Αν ο Αλέξης δεν βοηθάει, δεν πειράζει! Θα βοηθήσουμε εμείς τους εαυτούς μας! Αν τα πράγματα είναι δύσκολα, είναι δύσκολα για όλους. Και ας έχουμε στο νου ” Survival of the fittest..Are you strong enough?”
Ξεκινώντας τον Οκτώβριο του 2016, αποφασίσαμε να ανοίξουμε τη δικιά μας επιχείρηση με παιχνίδια απόδρασης στο κέντρο της Ρόδου. Το Φεβρουάριο του 2017 ανοίξαμε τα πρώτα μας δωμάτια, το Μαγικό Δάσος και το Conjuring ( Κάλεσμα). Δύο εντελώς διαφορετικά παιχνίδια, τόσο από μεριάς ατμόσφαιρας, όσο και διάρκειας. Το Μαγικό Δάσος διαρκεί 60 λεπτά, ενώ το Κάλεσμα 75 λεπτά. Το τελευταίο διαθέτει και υποκριτική.
Τέσσερις μήνες αργότερα δημιουργήσαμε το Hostel, ένα διαδραστικό, περιπετειώδες δωμάτιο απόδρασης 75 λεπτών τουλάχιστον, στο οποίο στόχος είναι όχι απλά να αποδράσεις, αλλά να το κάνεις δίχως να το καταλάβει ο δολοφόνος που σας έχει αιχμαλωτίσει..
Ένα χρόνο αργότερα και έχοντας μάθει πολλά, τόσο από αυτά που κάναμε σωστά, όσο και από αυτά που κάναμε λάθος, δημιουργούμε νέα δωμάτια. Το Μαγικό Δάσος αλλάζει στέγη και αντικαθίσταται από το μυστηρίου παιχνίδι απόδρασης Sherlock. Παράλληλα, γεμάτοι ενθουσιασμό προσθέτουμε το νέο τρομακτικό δωμάτιο απόδρασης Paranormal…
Εισαγωγή στο Επιχειρηματικό Πλάνο- Δωμάτια Απόδρασης
Όπως αναφέραμε παραπάνω, εκπονούμε επιχειρηματικό πλάνο (business plan) για μία επιχείρηση μη υφιστάμενη, στη Ρόδο. Κύρια δραστηριότητα του οργανισμού είναι η δημιουργία θεματικών δωματίων απόδρασης. Θα θέσουμε το όραμα, την αποστολή και τους στόχους του οργανισμού, που αποτελούν βασικό λόγο ύπαρξης της μονάδας, θα αναλύσουμε τον κλάδο και την ελκυστικότητά του. Παράλληλα, θα λάβουμε υπόψιν τους πελάτες και την ψυχολογία τους κατά τη λήψη αποφάσεων, καθώς και τι επηρεάζει τα επίπεδα ικανοποίησής τους.
Στόχος κάθε επιχείρησης είναι η βιωσιμότητα και κατ’επέκταση η κερδοφορία της. Υπό αυτήν την σκοπιά θα γίνουν προβλέψεις σχετικά με το κόστος επένδυσης των παιχνιδιών απόδρασης, τις μελλοντικές ταμειακές ροές της επιχείρησης με τη βοήθεια χρηματοοικονομικών δεικτών, καθώς και το είδος και καθεστώς του οργανισμού.
Θα λάβουμε υπόψιν όλα όσα χρειάζονται για τη δημιουργία δωματίων και παιχνιδιών απόδρασης, από την κατασκευή ιστοσελίδας ( ναι μόνοι μας θα το κάνουμε για να μην ξεφύγουμε στον προυπολογισμό), τις κινήσεις μάρκετινγκ στο νέο διαδικτυακό περιβάλλον, μέχρι και τη δημιουργία των δωματίων. Ναι σωστά κατάλαβες.. Θα τα κάνεις μόνος σου, δεν θα πάρεις franchise, γιατί κοστίζει ακριβά και δεν είμαστε στην Αθήνα, αλλά στη Ρόδο, όπου η αγορά είναι μη ώριμη συγκριτικά με την Αθήνα.
Παράλληλα θα μελετήσουμε τη διαδικασία λήψης αποφάσεων από τη μεριά του πελάτη. Τι επηρεάζει το επίπεδο ικανοποίησης των πελατών? Μπορούμε να τους επηρεάσουμε και πώς? Αν σας ενδιαφέρει αυτό το θέμα, μπορείτε να μάθετε περισσότερα σε αυτό ή σε αυτό το άρθρο.
Προκειμένου να εκπονηθεί ένα επιχειρηματικό πλάνο ή μελέτη σκοπιμότητας σε δωμάτια απόδρασης, απαιτείται να θέσουμε εξαρχής κάποιες υποθέσεις. Στο επιχειρηματικό μας πλάνο, η βασική υπόθεση που θέτουμε είναι οτι ο επιχειρηματίας είσαι εσύ. Επίσης έχεις προυπολογισμό στα 20.000, όλα όσα δηλαδή σου άφησε η γιαγιά σου. Παράλληλα, υποθέτουμε πως δεν έχεις κάποιες τεχνικές δεξιότητες, καθώς αν είχες μπορεί να μειωνόταν το κόστος επένδυσης( ηλεκτρολογικά, γυψοσανίδες).
Επιπλέον παραιτήθηκες από τη δουλειά σου, γιατί δεν σε ικανοποιεί, οπότε έχεις χρόνο και ενέργεια. Είσαι έτοιμος να μάθεις και δεν διστάζεις να μάθεις νέα πράγματα, στα οποία σήμερα δεν γνωρίζεις απολύτως τίποτα. Ποια είναι αυτά, θα τα δούμε στη συνέχεια.
Τέλος, είσαι φιλόδοξος, στοιχείο που απαιτείται για την υλοποίηση του οράματος σου.
Όλες οι πληροφορίες που θα δοθούν μέσα από το επιχειρηματικό πλάνο, πρέπει να τονιστεί οτι είναι μόνο υποθετικές και δεν ανταποκρίνονται στην υφιστάμενη κατάσταση και ελκυστικότητα του κλάδου.
Όραμα και Αποστολή του Οργανισμού
Πριν ξεκινήσουμε οποιοδήποτε επιχειρηματικό πλάνο, πρέπει πρώτα να οραματιστούμε τι θέλουμε να πετύχουμε. Με απλά λόγια, γιατί μπαίνουμε σε όλη αυτή τη διαδικασία? Ορίζουμε το τι θέλουμε να πετύχουμε, προκειμένου να μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τους μελλοντικούς πελάτες μας και μέσα από αυτό τους προσωπικούς μας στόχους.
Ποιοι είναι αυτοί? Αυτοολοκλήρωση και καλύτερο εισόδημα.
Το πώς θα εκπληρώσουμε το όραμά μας, θα πραγματοποιηθεί μέσα από την αποστολή μας.
Όραμα του Οργανισμού
”Το όραμά μας είναι να προσφέρουμε μοναδικές στιγμές διασκέδασης στους κατοίκους της Ρόδου, καθώς και στους τουρίστες που έρχονται εποχιακά στο νησί.’‘
Αποστολή του Οργανισμού
”Αποστολή μας είναι να προσφέρουμε μοναδικές στιγμές διασκέδασης σε όλους όσους βρίσκονται στη Ρόδο, μέσα από έναν εναλλακτικό και ενεργό τρόπο διασκέδασης. Η επιχείρησή μας, μέσα από τα ζωντανά δωμάτια απόδρασης που θα διαθέτει, στοχεύει στο να ζήσουν όλοι οι συμμετέχοντες μία αξέχαστη εμπειρία απόδρασης σε οικονομικές τιμές και η αξία που θα προσφέρεται να είναι μεγαλύτερη από τις προσδοκίες τους.”
Το όραμα και η αποστολή του οργανισμού, πρέπει να ορίζονται ξεκάθαρα και να υιοθετούνται από όλους τους εμπλεκόμενους (stakeholders) του οργανισμού, προκειμένου ο στρατηγικός σχεδιασμός να είναι αντίστοιχα εναρμονισμένος.
Όπως βλέπουμε, το όραμα και η αποστολή της επιχείρησης συνδέονται μεταξύ τους. Η αποστολή μας ως επιχείρηση παροχής υπηρεσιών αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο θα εκπληρωθεί μακροπρόθεσμα το όραμα του ιδιοκτήτη και οι στόχοι της επιχείρησης παιχνιδιών απόδρασης.
Ξεκινώντας, λοιπόν, από το όραμα του ιδρυτή, μεταβαίνουμε στην αποστολή της επιχείρησης. Αφού έχουμε θέσει ξεκάθαρα τις αξίες αυτές, μεταβαίνουμε στη στρατηγική και στους στόχους της επιχειρηματικής μας ιδέας.
Με αυτόν τον τρόπο ορίζουμε το στρατηγικό σχεδιασμό του οργανισμού μας και αποτελεί πυξίδα για το πώς θα κινηθούμε έναντι των ανταγωνιστών- συναγωνιστών μας και πώς θα προσελκύσουμε τους πελάτες μας.
Πριν, όμως από αυτό, καλούμαστε να εξετάσουμε και να εκτιμήσουμε το συνολικό κόστος επένδυσης για τα δωμάτια απόδρασης που θα φτιάξουμε. Θα δημιουργήσουμε ένα ή περισσότερα παιχνίδια απόδρασης? Από τι εξαρτάται η απόφασή μας?
Παράλληλα θα εκτιμηθεί το συνολικό ετήσιο κόστος, τόσο το μεταβλητό όσο και το σταθερό κόστος σε μηνιαία και ετήσια βάση.
Η συνέχεια στο επόμενο άρθρο.
One thought on “Επιχειρηματικό Πλάνο Σε Δωμάτια Απόδρασης- Εισαγωγή”
Μου αρέσει που προτείνεις να βλέπουμε τα escape rooms, ως επιχειρηματική μονάδα και όχι απλά ως ψυχαγωγία.
Βέβαια αυτά τα δύο συνδέονται.
Ενδιαφέρων το γεγονός οτι διαχωρίζεις το όραμα από την αποστολή του οργανισμού.